2010.07.16. 19:30
Mein Stumpf
Ha ezt a Kádár et. látná... Mint tudjátok, az első titkár levélben üzent megint: legyen mein Stumpf az alkotmánybíró.
Sőt, szépen be is csomagolta: egyet jelölök balról, egyet pedig jobbról. Biharit azért jelölöm, mert hát a pártnak baloldali szavazói is vannak, és ők, ugye, elvárják, hogy legyen alkalmas baloldali alkotmánybíró... Ezt az elképesztő pofátlanságot: miért nem mondja azt, hogy Biharinak, ennek az opportunista pojácának jár még két évig jutalom azért, mert gyalázatos jogi érvelésével lehetővé tette a "szociális népszavazást"?
És a Stumpf? Minek őt jelölni egyáltalán? Ha már őt is jelölni lehet (pontosabban, ugye, az első titkár jelölése egyenlő a megválasztással), akkor miért nem mondják inkább azt helyette, hogy nem is kell Alkotmánybíróság!
Minek fenntartani egy nagy hivatalt, sok okoskodó jogásszal és a sameszaikkal? Adjuk oda a szolgálati kocsikat és az alkotmánybírósági dolgozók/bírák fizetését az árvízkárosultaknak. Teljesen fölösleges bohóckodni: nem kell köztársasági elnök sem, nem kell AB sem. Elég, ha az alkotmányzozó nemzetgyűlés kövér elnöke, meg az első titkár és (mondjuk hozzá még, hogy hárman legyenek) az agit-propos összeülnek: ők együtt a minisztertanács, a népköztársaság elnöki tanácsa, az alkotmányügyi tanács is egyben. Az Országgyűlést meg hagyjuk - az a kommunizmusban is volt.
Ja, és az utolsó, mielőtt eloltja majd a villanyt és beteszi az ajtót, írja már ki rá, hogy hazánkban a demokrácia átmenetileg zárva.
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: A parlamenti többség valódi ellensúlya: az Alkotmánybíróság, nem pedig az elnök! 2010.07.17. 10:29:37
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
orvian 2010.07.17. 12:48:24
Jogalap?
Spiro 2010.07.17. 12:49:55
Ha az Önkoriknál sikerült csökkenteni a képviselői létszámot, az Alkotmánybíróságnál miért nem lehetett ezt tenni, minek tuningolni a létszámot (ezzel legalább annyit spórolnánk, mint a Gaskóék fizuján)?
Az a rohadt, tróger IMF és EU nem enged minket jobban eladósodni. Remélem már mindenki elkezdett kuporgatni a következő megszorító csomag idejére, mert ha tovább nagyfaszoskodunk johet még HUF gyengülés, magas kockázati felár, magas HUF kamat, stb.
Jó lenne, ha végre felfognánk, hogy a hiteleket vissza is kell majd egyszer fizetni, és jobb előbb, mint utóbb.
Terniak 2010.07.17. 12:50:53
Ezen ne haragudj, de jót nevettem, pont egy Stumpffal foglalkozó cikkben. Ajánlom nézd meg, hogy ki volt Stumpf apósa, és hogy ebből mi kövekezik arra nézve, hogy miért nem úgybntak a FIDESZ-szel a Bibó koli idején mint más hasonló szervezetekkel a belügyi szervek.
Bergeroth 2010.07.17. 12:53:42
1. Mivel semmit nem tudsz rólam, ezért a feltételezéseidet semmisnek tekintem.
2. Nézz után mit jelent az a szó, hogy "hazaáruló", majd...
3. ...fuss neki még egyszer.
Terniak 2010.07.17. 12:54:17
Miért jó ez a Fidesznek? Mert 2013-ban ő fog jelölni újból 9 évre, arra az időre, amikor már lehet nem kétharmaddal fog kormányozni.
Húsleves 2010.07.17. 12:57:33
az LMP-vel meg az a baj, hogy vizet prédikál, és bort iszik. Itt egy blog link, ami valamiért nem sokáig díszelgett az index címoldalán:
fenteslent.blog.hu/2010/07/16/lehet_mas_a_frakciokoltseg#comment-form
És itt egy másik link, a TASZ "fénykorából", amikor még Schiffer képviselte a TASZ-t egy olyan perben, amikor a TASZ-t jogerősen elmarasztalták jó hírnévhez való jog megsértéséért és közösség elleni izgatásért:
tasz.hu/perek/peres-dossziek/lovas-istvan-vs-tasz-dosszie
A lényeg pedig az, hogy nem Stumpf személyéről van itt szó, hanem egyszerűen arról, hogy a múlt rendszer haszonélvezői folytatják a reklámból ismert "Szia! Ásóka vagyok! Nem akarok semmit, csak élősködni a bőröd alatt" politikát.
Mária néni 2010.07.17. 12:58:03
orvian 2010.07.17. 13:00:53
Terniak 2010.07.17. 13:05:10
Terniak 2010.07.17. 13:06:15
orvian 2010.07.17. 13:11:50
A múltat s jövendőt!"
Látnoki szavak,de:nem lehetne kicsi jó a jelenben is??
A kód neve Merkúr (törölt) 2010.07.17. 13:12:06
Húsleves 2010.07.17. 13:14:11
stratez 2010.07.17. 13:16:16
Mária néni 2010.07.17. 13:16:32
Hát nem érted, hogy kell egy kis idő a Fidesznek és a rendes adófizetőknek, hogy rendbetegyenek mindent utánatok?
A rablódarázs is megvárja, amíg a méhek felhalmozzák a mézet. Várjatok egy picit türelemmel.
Addig szűköljetek, rettegjetek és panaszkodjatok New York-ba :-)
Spiro 2010.07.17. 13:17:15
Nem hiszem, hogy pusztán ez lenne az oka Bihari jelölésének.
Hiszen 2 éven belül borítékolható az új alkotmány és erre kellenek a többségben levő lojális alkotmánybírók.
Mária néni 2010.07.17. 13:18:15
Bihari opportunista pojáca. Zokogott, amikor kiebrudalta az MSZMP. Hüppögöt, hogy márpedig ő hithű komcsi.
Most nagy "demokrata" a volt kommunista diktatúra fő támasza.
A kód neve Merkúr (törölt) 2010.07.17. 13:19:19
És szerintem se jó, hogy Jária bankja stb. ki lett véve a bankadó alól... És baromság a MÁV szárnynyitás és satöbbi, de egyetértek azzal, hogy 2M-ban limitálták a közszolgák bérét, mert nem ér többet munkájuk, hiszen szinte nincs felelősségük, szemben a versenyszférával.
Szerintem minden politikus ferdít, a politika már csak ilyen, és mindenki meg akarta nyerni a választást, mindenki hazudott, de ezt most számonkérni egyetlen párton dőreség. Szerinted jobb lenne, ha a maszop kormányozna?! Szerintem aligha.
Terniak 2010.07.17. 13:20:23
Így van. Általánosságban ha a kapcsolatrendszerekről beszélünk, egyiknek sem lenne helye a közéletben. Se Stumpfnak, se Schiffernek.
A kód neve Merkúr (törölt) 2010.07.17. 13:22:56
Terniak 2010.07.17. 13:24:32
Ez azért elég messze áll az LMP-től.
Húsleves 2010.07.17. 13:30:36
Húsleves 2010.07.17. 13:33:26
Dehogy áll messze, egyszerűen csak nem mennek fejjel a falnak. MOST erre van lehetőségük.
armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2010.07.17. 13:47:27
tölgyes 2010.07.17. 13:48:28
Húsleves 2010.07.17. 13:51:28
loláb 2010.07.17. 13:56:03
Szóva, azért mert nem látod a publikációs listát, még voltak publikációi, hiszen másképpen nem habilitálhat, vagy nem lesz docens valaki.
Bíró valóban nem volt, mintahogy a jelenlegi alkotmánybírók többsége sem.
Egyébként, mielőtt a szakmai alkalmasságát megkérdőjelezed, nézz már utána a feltételeknek. A bíróvá választás feltételei fent vannak az Ab honlapján.
Mária néni 2010.07.17. 13:57:14
smartdrive 2010.07.17. 13:58:09
amúgy is, de most pláne
armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2010.07.17. 14:05:23
mizrolist 2010.07.17. 14:08:53
@Mária néni: és kik a valakik? az az 53%, akik a Fideszre szavaztak?
tölgyes 2010.07.17. 14:10:12
A visszamutogatás -ahogy Ön mondja - nem jelent mást, mint hogy a sima többség még durvábban használta a maga hatalmát mint a mostani 2/3-os többség. Csak egy példa: a konvergencia-programot úgy küldték meg az eu-nak, hogy előtte az ellenzékkel nem egyeztettek.. Vagy úgy üzentek hadat Iraknak, hogy nem folytattak előzetes egyeztetést még a saját pártjukkal se!!Pedig erre vonatkozóan szigorú szabályok vannak és a tét se kicsi...Szász Károly megveretéséről leváltásáról és annak kommentálásról már szó se essék.
steverubellreborn 2010.07.17. 14:16:08
ez nem igaz,másrészt a rokonairól senki sem tehet.
tölgyes 2010.07.17. 14:16:22
Lévay bíróról nekem is nagyon jó a véleményem bár ő leginkább büntetőjogász..de ő nagy tudású és egy nagyon kedves ember mint ahogy kedves Trócsányi is az.. pedig ha minden igaz nagykövet lesz rövid időn belül.. A bizottsági meghallgatáson már túl van.
armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2010.07.17. 14:19:43
Ha az egyik szarházi valakit összeveret és megtesz gyomorforgató húzásokat, az nem hatalmazza fel a mostaniakat ugyanolyan lépésekre.
Ugyanezen okból nem értem, hogy képzeli valaki, hogy csupa szentszűzekből áll ez a mostani tróger bagázs. Ugyanott fogják folytatni, ahol a szocik abbahagyták, Csak most éppen tapsvihar közepette kiiktatott fékek segítségével még pofátlanabb módon fog folyni a lopás. s ha talán a sokat szídott IMF hatására elkezdenek majd valami normális dolgot csinálni, szigorúan ősszel, a választások után, akkor lesz itt a pofáraesés.
tölgyes 2010.07.17. 14:22:49
Húsleves 2010.07.17. 14:27:49
"Schiffer-féléken" a párt vezetőit értem. A tagságban biztosan vannak becsületes emberek. Szerintem más értette.
"másrészt a rokonairól senki sem tehet."
Szerintem sem tehet a rokonairól senki (feltéve ha nem ugyanazt folytatja), de valaki előttem írta Stumpf rokonságát, erre válaszoltam.
"ez nem igaz"
Szerinted nem igaz, szerintem meg igaz. Én az LMP-ben a zöldnek álcázott SZDSZ-t látom. Hogy miért? Nem azért, mert a jobbik ezt terjeszti, hanem azért, mert beleolvastam a programjukba, és azt láttam, hogy környezetvédelemre hivatkozva ugyanazt az integrációs és oktatáspolitikát akarják forszírozni, mint az SZDSZ. Ehhez hozzárakom Schiffer TASZ-os múltját, és azt gondolom, hogy ez a párt kifejezetten ezért van.
Terniak 2010.07.17. 14:29:20
armando_otchoa · http://www.csakajosor.hu 2010.07.17. 14:32:26
az ilyen kis felmenői összesítéseket szinte minden parlamenti arcnál össze lehetne állítani...
persze azért Szakasits nem mindenkinél fordulhat elő;-)
Terniak 2010.07.17. 14:34:20
Stumpf önéletrajzából az nem derül ki, hogy Ő mikor és hogyan vett részt ezekben a vitákban.
Bragyova nem az első fenegyereke az AB-nek, Vörös azt hiszem külön könyvet adott ki a különvéleményeiből.
Eltérő nézeteik lehetnek alkotmányossági kérdésekben, de legyenek, és ismerjék az alternatívákat. Ez a kétséges Stumpf esetében.
Kilényin nem nevetni szoktam, hanem sajánlni, hogy a magyar jogászértelmiség úgy kommunikál egymással és egymásról, ahogy...
loláb 2010.07.17. 14:40:53
"igen - és Stumpfnál erősen kétesélyes, hogy azok alapján alkalmas-e."
Kurvára nem kétesélyes. Idézet következik:
"A testület 11 tagból áll.
Bíróvá válhat minden jogi végzettségű, büntetlen előéletű magyar állampolgár, aki 45. életévét betöltötte. A bírákat az országgyűlési képviselőkből álló jelölőbizottság jelöli, és az országgyűlési képviselők kétharmadának szavazatával választják meg. Az alkotmánybíró a hivatalba lépése alkalmával az Országgyűlés előtt esküt tesz az Alkotmány feltétlen megtartására és kötelességei lelkiismeretes teljesítésére."
Tehát a feltételek:
-betöltött 45. életév
-jogi végzettség
ENNYI.
loláb 2010.07.17. 14:41:33
Terniak 2010.07.17. 14:43:18
5. § (1) Az Alkotmánybíróság tagjává minden olyan jogi végzettségű, büntetlen előéletű magyar állampolgár megválasztható, aki 45. életévét betöltötte.
(2) Az Országgyűlés az Alkotmánybíróság tagjait kiemelkedő tudású elméleti jogászok (egyetemi tanárok, illetőleg az állam- és jogtudomány doktorai), vagy legalább húsz évi szakmai gyakorlattal rendelkező jogászok közül választja. A szakmai gyakorlatot olyan munkakörben kell letölteni, amelynek ellátásához az állam- és jogtudományi végzettség szükséges.
(3) Az Alkotmánybíróságnak nem lehet tagja az, aki a választást megelőző négy évben a kormány tagja vagy valamely párt alkalmazottja volt, valamint az sem, aki vezető államigazgatási tisztséget töltött be.
feri17 2010.07.17. 14:55:24
mizrolist 2010.07.17. 14:58:16
2010.07.17. 15:07:18
Mária néni 2010.07.17. 15:10:25
Mi ezzel a baj?
Hogy nem tetszik az MSZP-s és SZDSZ-es pribékeknek? Ja, nagyon szomorú. Tetszettek volna nem lopni, hazudni, csalni, sikkasztani!
Mária néni 2010.07.17. 15:11:49
JohnHenry 2010.07.17. 15:13:16
Mária néni 2010.07.17. 15:13:45
Most szívni tetszik, MSZP, SZDSZ-esek? Nem ízlik? Szokni kell!
...és örvendezni, amíg nem kerültök sittre!
Terniak 2010.07.17. 15:13:49
Másrészt éppen a FIDESZ mondja, hogy ami jogszabályszerű, az még lehet, hogy etikátlan, szakmai szempontból vitatható stb.
És igazuk van (volt, mert ezt ellenzékből mondták).
JohnHenry 2010.07.17. 15:14:03
Mária néni 2010.07.17. 15:15:19
Mária néni 2010.07.17. 15:17:55
Ezt mindenki mondja, hiszen ez közhely. Az etika ott kezdődik, ahol a jog végetér.
Ha egy Európában csodaszámbamenő magas támogatottsággal, demokratikus szavazáson nyert párt lecseréli a komcsi-libsi pribékeket, az több, mint etikus, mert ezt AKARTA a választók többsége.
nem bonyolult. Még az is megérti, aki az előző 8 évben sütögette a gesztenyéjét.
mizrolist 2010.07.17. 15:20:27
Vagy a mi kutyánk kölykének mindent szabad, az ellenség meg örüljön, hogy még élhet?
Terniak 2010.07.17. 15:21:32
Arról van szó, hogy legalább 5 másik, konzervatív jogászt lehetne mondani, aki jobb jelölt lenne Stumpfnál.
mizrolist 2010.07.17. 15:21:57
Mária néni 2010.07.17. 15:22:51
Mária néni 2010.07.17. 15:25:47
Az előző Parlament többsége csalással és hazugsággal szeretzte meg a hatalmat, ezt bizonyítja a mostani szavazáson az elsöprő ellenszenv. Még szép, hogy kifogásolta a Fidesz azt, amit a köztörvényesek áteröltettek a pénzen vásárolt többségükkel.
Ringlósztár 2010.07.17. 15:29:46
Nagyon okos vagy, elég, ha Szijjártó azt mondja neked, hogy az egyik balos, így már rendben van, mi?
Segítek: egyik sem balos, konkrétan Bihari segített a fidesznek szétbaszni azt a valamit, amit reformnak lehetett volna nevezni, kimondva, hogy a költségvetés bevételi oldala nem része a költségvetésnek, ami legalábbis véleményes (most kapja meg a bérét), Stumpf pedig pártkatona, akinél (stróman oligarcha) parkol a fideszes médiaportfólió.
Arra is kíváncsi lennék, mikor és miből rakta össze azt a pár milliárdot, amiből át tudta venni Fellegitől a céget, benne pl. a retekklubb 30%-a, ami nem lehetett olcsó.
mizrolist 2010.07.17. 15:30:29
Mária néni 2010.07.17. 15:33:56
És jól mondod, ez jogosítja fel a mostani kormányt, hogy tegyen az ország érdekében. Még ez is kevés, jobb helyeken már rég börtönben lenne az összes bűnöző, Gyurcsánnyal az élen.
mizrolist 2010.07.17. 15:40:29
Egyébként az az elsöprő többség 53% volt. Annyi megvolt 2002-ben a Medgyessy-féle koalíciónak is.
filemile 2010.07.17. 15:41:43
Mária néni 2010.07.17. 15:46:03
Majd meglátjuk, hogy mikor lesz a komcsi-libsi-opportunista koalíciónak kétharmados többsége. Soha! Annyira már nem lehet hülyére venni a választókat.
Egyszer volt Budán kutyavásár, kedves gyurcsótány-seggnyalók!
Mária néni 2010.07.17. 15:47:48
Mária néni 2010.07.17. 15:51:25
Várúr 2010.07.17. 15:58:48
mizrolist 2010.07.17. 16:01:18
Egyébként Domokos és Lázár extra, indokolatlan költségtérítése dokumentált, ahogy Nyakóé is a túloldalról. Fröcsögésnek nem mondanám a konkrét számadatokkal bizonyítható tényeket...
(a bekategorizálásom előtt: sem 2006-ban, sem 2010-ben nem szavaztam sem az MSZP-re, sem az SZDSZ-re, sem az MDF-re, sem a Fideszre)
Várúr 2010.07.17. 16:03:06
Ejnye te lesántult kutyára hasonlító füllengető... Medgyessyéknek nem egész egy százalék többségük volt. Magyarán alig hatvanezer plusz szavazat, az is az mdf ostoba önállóskodása miatt tudott érvényesülni. Mdf, szdsz el is tűntek azóta.
Várúr 2010.07.17. 16:08:16
szar lehet smartdrive-nek lenni...
avanivi 2010.07.17. 16:19:23
Kedves M. néni !Volt már ilyen "csoda" 1994-1998-ig ,csak akkor még biztos ovis tetszett lenni .
Mária néni 2010.07.17. 16:20:29
mizrolist 2010.07.17. 16:29:57
@Mária néni: a leendő köztársasági elnökünk meg egy egykori MSZMP-s államtitkár, a jelenlegi külügyminiszterünk szintén MSZMP-s miniszterhelyettes volt emlékeim szerint...
Mária néni 2010.07.17. 16:38:22
mizrolist 2010.07.17. 16:45:01
Mária néni 2010.07.17. 16:58:49
Commandante Jayasuriya 2010.07.17. 17:44:41
Ezzel teljesen egyetértek.
Azonban ironikus hangvételűnek szánt hozzászólásomban utaltam arra a tényre, hogy az alkalmas személy kiválasztásának összetett szempontjai közül, mostanság legkevésbé a szakmaiak számítanak.
Ahogy erre láthattunk más posztok személycseréinél néhány példát, az elmúlt hetekben.
A kód neve Merkúr (törölt) 2010.07.17. 18:25:24
mizrolist 2010.07.17. 18:51:25
@A kód neve Merkúr: hja, a retorika, a program és a cselekedetek nem azonosak, mint azt tudjuk... ;)
cogito..sum 2010.07.18. 13:57:20
CSAK MI VAGYUNK A F.SZOK,HOGY MÁR A LÓLÁB SE LÓG KI!!
ez alkománybiróság nem fideszkarzat
pártállás nélkül.
cogito..sum 2010.07.18. 14:00:08
Mária néni 2010.07.18. 14:39:22
Te tényleg beszoptad, hogy az Alkotmánybíróság, vagy bármi más független valt valaha a politikától? Tényleg megetted, hogy valaki megment a pártoktól?????
Nem hiszem el!
nestrot10 2010.07.19. 07:48:13
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.07.19. 20:46:03
Ezzel én is pontosan így vagyok.
Ezért írtam, amit írtam.
Ha ez az új társaság akar tenni valamit az országért, most megtehetik.
Már eddig is több hasznosabb törvényt hoztak, mint elődeik 20 év alatt. Pl. egykulcsos SZJA, kisebb parlament stb.
De bármit is tesznek a blogíróhoz hasonló alakok mindenbe belekötnek.
Ez a kormány legalább kinevez két alkotmánybírót. Az előzőnek is kötelessége, lehetősége volt, de nem tette meg.
Azon persze lehet vitatkozni, hogy ki legyen az alkotmánybíró, de másodlagos.
Akárki jobb, mint a működésképtelen létszámhiányos Alkotmánybíróság.
Aki mást akar oda nyerjen választást és rögtön fogja tudni kedvencét alkotmánybíróvá tenni.
Ez így működik.
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.07.19. 21:14:30
1. Ma is ugyanúgy az 1949-es alkotmány van érvényben, mert 20 év alatt a Telt Hát nem ért rá újat alkotni.
2. Az elmúlt 20 évből 12-ben ugyanaz a párt kormányzott, mint 1948 óta, de folyamatosan működhet "demokratikusan" tovább a parlamentben mindig.
Máshol diktatúrák után nem igazán szokás a diktatúra pártjának működését tovább engedélyezni.
Az NSDAP is elég jól szokott szerepelni a demokratikus választásokon is, amíg hagyták.
3. "Hát, nem vagyok reprezentatív minta, de 20 éve egy albérletben laktam és volt egy Trabantom. És ezzel státuszban az ország döntő többségével egy kasztban szerepeltem. Ma nem lakom albérletben, nem Trabantom van és ezzel megint talán nem vagyok egyedül."
Úgy gondolom, hogy elsősorban a te érdemed. 20 éve sem az állam adta neked az albérletet meg a Trabantot és most sem azt, amid most van.
"A kérdés csak az, hogy mit akarnak?"
Megválasztani végre két alkotmánybírót, amit az előző kormány nem tett meg.
Miért baj ez? Ez is a dolguk.
4. És ha nem derül ki négy év alatt, akkor megint lehet szavazni.
Ennyiből áll ez a parlamenti diktatúra.
Kicsit mesterkéltnek tűnik a választások után ilyen hamar ez tömény elégedetlen hangnem.
Valójában nem az alkotmánybírókkal elégedetlenek, hanem egyszerűen ellenérdekeltek, mert más párttal szimpatizálnak inkább.
Nekem elég az elmúlt 8 évre gondolnom ahhoz, hogy tök mindegy legyen az, hogy kit tesz a Fidesz alkotmánybírónak.
Az új SZJA törvénnyel már többet tettek az országért, mint elődeik 20 év alatt.
Az ország nagyon nagy többsége nem azon izgul, hogy ki lesz az alkotmánybíró, az eddigiek többségét sem ismeri.
Úgyhogy addig nagyon jó (az országnak) amíg csak ilyen személyi kérdésekbe kötnek bele az ellendrukkerek.
4. Nem, nem az elmúlt 8 évről írtam, mivel akkor nem tapasztaltam semmiféle haladást.
2001-2002-ben 2006-ra tervezték bevezetni az eurót. Simán meg lehetett volna oldani, teljesen reális célkitűzés volt, ha komolyan gondolták volna.
Most 2010 van, de semmivel sem van közelebb az ország az euró bevezetéséhez. Sőt! Azaz 8 elpocsékolt év volt.
S ebben az ügyben nem az euró a lényeg, nem az, hanem csak jól mutatja az ország nem haladását.
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.07.19. 21:24:04
"...csak ez az idióta gondolkodás,
hogy 1 valamikori fidesz-kormánytagot benyomni az AB.-ba... ez érthetetlen számomra is, h miért adnak ekkora fölös támadási felületet."
Te magad idézted a törvényt a hozzászólásodban.
"(3) Az Alkotmánybíróságnak nem lehet tagja az, aki a választást megelőző négy évben a kormány tagja vagy valamely párt alkalmazottja volt, valamint az sem, aki vezető államigazgatási tisztséget töltött be."
A törvény tehát 4 éves korlátot állít fel. Tehát Stumpra nem vonatkozik.
Ha nem jó a törvény, kevés a 4 év, nyugodtan beleírhattak volna 10-et, de most 4 van benne. Tehát nem gond.
Ez a támadási felület dolog meg olyan, hogy teljesen tök mindegy kit jelölnének, a politikai ellenfeleik úgyis a jelölttel szembeni kritikájukat fogalmaznák meg. Ez a dolguk, így működik. Ennek a kritikának jogi megalapozottsága nincs, a törvény csak utolsó 4 év kormánytagjainak jelölését nem engedi.
mizrolist 2010.07.19. 21:40:11
Az előző ciklusban az akkori két nagy párt mindig megfúrta a másik jelöltjeit, sosem volt megegyezés és így nem volt meg a kétharmad sem.
Az egykulcsos SZJA egyébként az átlagon felüli jövedelműeknek kedvez, akikre eddig 32%-os kulcs vonatkozott. A valódi minimálbéresek meg meg fogják szívni, mert nekik eddig 0% volt az SZJA-kulcsuk a gyakorlatban, most meg 16% lesz.
(amúgy tisztában vagy vele, milyen szépen lejtőre állította ma a kormány a forintot és a tőzsdét is? vagy csak jobboldali tv-ket nézel és újságokat olvasol?)
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.07.19. 21:49:35
"El kell takarítani, de egy SZociális értékrendű Demokrata Pártnak azonnal szerveződnie kell!!!!!"
Szervezd akkor! Nem tilos. Én biztos nem fogom helyetted.
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.07.19. 21:51:43
"A rohadt életben nem lesz itt normális élet, amíg a pártoknak csak addig kell a nép míg hatalomra kerülnek, utánna meg le se sz..ják. "
Márpedig ez így lesz és így marad, ameddig ez a pártoknak kedvező politikai rendszer van érvényben. Ez egy ilyen rendszer.
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.07.19. 22:03:10
Bizonyára lehetne még pár "remek" "jobboldai" jogászt találni jelöltnek, de van egy olyan érzésem, hogy ha nem a Stumpf Istvánt, hanem a Kis Istvánt, vagy a Szabó Istvánt, esetleg a Kovács Istvánt jelölték volna, Te akkor is ugyanígy írtál volna egy hasonló cikket.
Akitlosz · http://honunk.blog.hu/ 2010.07.19. 23:07:54
Igen, tudom, igazad van, kicsit pontatlanul fogalmaztam a jelöléssel kapcsolatban. Nekem is feltűnt már.
Alkotmánybíró választásra az elmúlt ciklusban is bőven megvolt minden lehetősége a parlamentnek. Nem tették meg, és én ezért elsősorban a többséget hibáztatom. 2 alkotmánybíró hiányzik és azt hiszem, hogy az egyet neked, egyet nekem elv alapján simán lehet olyat ajánlatot tenni az ellenzéknek, ami elfogadható. Nem így történt.
Nem gond, nem zavar annyira, csak nem értem miért baj, ha végre feltöltik a létszámot?
Ahogy én látom van annyi munka az alkotmánybíróságnál, hogy kell oda még ember.
---
A SZJA módosítás pedig mindenkinek kedvez, az egész országnak. Nem forintokat számolok, hanem az elvet nézem. Már 1848-ban is közteherviselést óhajtott a nemzet. Társadalmi, morális, gazdasági meg mindenféle ilyen szempontból sokkal jobb ez az adórendszer.
Természetesen olyan SZJA módosítás még nem volt és szerintem nem is lesz soha, amelyik legalábbis rövid távon bizonyos rétegek számára ne lenne kedvezőtlen. Ezt minden adómódosításnál így van és így is marad.
Hadd ne értsek egyet azokkal akik a 16%-os SZJA-t sokallják! Az ország többsége pár hónapja álmában sem gondolta volna, hogy 16% SZJA lesz.
Rendkívül hasznos lépés, akkor is ha ideiglenesen némelyeknek kedvezőtlen.
---
Természetesen tisztában vagyok az utóbbi napok fejleményeivel. És az a véleményem, hogy nem szabad engedni az IMF zsarolásának bankadó kapcsán.
A bankok az okai a világgazdasági válságnak - meg azok a politikusok, akik hagyják, hogy így működjenek - a profit csak az övék, de ha rosszul működnek, akkor a veszteségeiket fizessék meg az adófizetők!
Úgyhogy a magyar kormány lépése nem csak, hogy nem rossz, de világméretekben követendő lenne, főleg az USÁban.
Minden olyan országnak már eleve régen rossz, amelyik az IMF "segítségére" szorul. :-(
mizrolist 2010.07.20. 00:13:50
Az Alkotmánybíróságnál nemcsak az MSZP jelöltjeit buktatták meg, hanem a Fideszét is - mondjuk a Fidesz erősen pártkötődésű jelölteket akart állítani, az MSZP meg nem emlékeim szerint. A mostani jelöltek közül Stumpf nem felel meg a törvényi követelményeknek, Bihari meg két év múlva kénytelen lesz nyugdíjba menni, mert eléri a szintén törvénybe foglalt életkori határt, a 70 évet - vagyis a jelölése kb. porhintés.
Török Gábor blogjára írtam ezt a pénzügyi eseményekről: "én úgy értelmeztem az elhangzottakat, hogy az IMF-EU problémája az, hogy a 3 évig tartó - vagyis ideiglenes - bankadón kívül semmilyen hosszabb távú elképzelése nincs a gazdasággal kapcsolatban a kormányzatnak; se alapvető kiadáscsökkentés reformokkal és átalakításokkal, se esetleges bevételnövelés. Vagyis az a nagy terv, hogy minden maradjon úgy, ahogy most, csak mellette vegyük le a sápot a bankoktól. Csakhogy ebben az esetben a hiány okaihoz sem nyúlnak, vagyis az gyönyörűen újra fog termelődni..."
Az utolsó 100 komment: